tisdag 26 maj 2009

Val dagbok...

Vår valrörelse kom aldrig igång riktigt. Det var svårt att engagera människor och väldigt få ställde upp. Men som den vane härledaren man är så satte jag mig vid ratten i en annan bil och körde igång lite... Bloggen som dagbok - helt nytt koncept för mig, men gammalt för bloggosfären. Enskilda tilltag sak uppmubntras i denna valrörelse!

Vi är här ett gäng förtroendevalda som förväntas ställa upp och jobba ivalen. Vissa smiter alltid undan, det ingår alltid. Andra vill vara med men vet inte om vad som pågår. En genomtänkt kommunikationsstrategi är viktig även i ideella föreningar, kanske mer viktig då eftersom man gör anspråk på människors fritid. Då måste det vara kul och man måste känna gemenskap och arbetsglädje måste skapas. Interaktion är hemligheten. Framförallt behövs återkommande information om vad som är på gång.

Jag ingår inte i valledningen - men jag är medlem i föreningen och aktiv politiker så jag tar mig friheten att försöka inspirera och skapa lust kring valrörelsen. Den är verkligen viktig.

Viktigare än någonsin är tvåvägskommunikationen. Flera har frågat mig om min valdagbok så därför skapar jag den härbloggen och det är fritt fram för alla att kommentera.

Jag avser att i en löpande post skriva lite varje dag. Valrörelsen i vardagen helt enkelt. Det är bara några dagar kvar nu.

Av hänsyn till olika personer som inte är tillfårgade om de vill förekomma här så kommer jag att utesluta andras namn än mitt eget och officiella personers. En del vill vara hemliga och det bör respekteras. Den som vill nämnas med namn kan höra av sig ;-) så fixar jag det.

Enjoy den som vill, och leve interaktion och delaktighet. Envägskommunikationen har kommit till världens ände. Ju fler som blir delaktiga desto mer blir gjort. IMHO (in my humble opinion)

Dagboken som sker i mailform har givit resultat för fler personer har kommit till tals med varandra, en aktuell aktivitetsplan har kommit fram. En av personerna har iofs tackat nej till att stå på sändlistan. Han är struken från mina utskick i alla fall.

Ska bli spännande att följa detta framöver. Ett kommunikationsexperiment från min sida. Jag tror att det kommer att fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar